بدون تجربه تجربه پيش دبستاني,پيش دبستاني,تجربه دانشآموزان پيش دبستاني,دانشآموزان پيش دبستاني,دانلود تحقیق,دانلود تحقیق آماده,دانلود رایگان تحقیق,رشد دانشآموزان پايه اول ابتدايي,رشد مهارت هاي اجتماعي
بازدید کننده محترم محتوای فایل دانلود تحقیق رشد مهارت هاي اجتماعي دانشآموزان با تجربه پيش دبستاني برای شما در دسترس است
موضوع تحقيق : مقايسه رشد مهارت هاي اجتماعي دانشآموزان پايه اول ابتدايي با تجربه پيش دبستاني و بدون اين تجربه با فرمت قابل ویرایش wordتعداد صفحات: 66 صفحهچكيدههدف ما از پژوهش حاضر مقايسه رشد مهارتهاي اجتماعي دانشآموزان پايه اول ابتدايي با تجربه پيش دبستاني و بدون اين تجربه است.مقياس مورد استفاده در اين پژوهش عبارت است از: مقياس درجهبندي مهارت اجتماعي[1] (SSRS) گرشام و اليوت[2] (1990). نمونه اين تحقيق، 60 نفر از دانشآموزان با تجربه پيش دبستاني و 60 نفر ديگر بدون اين تجربه هستند.نتايج
بدست آمده نشان داد كه همكاري، قاطعيت، مسووليتپذيري و خويشتنداري در
دانشآموزاني كه دوره پيش دبستاني را گذراندهاند به طور معنيداري بالاتر
از گروه ديگر است.فهرستعنوان صفحهفصل
اول: بيان
مسئله…………………………………………………………………………………………………7مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………81ـ1ـ
بيان
مسئله…………………………………………………………………………………………………………91ـ 2ـ اهميت و ضرورت پژوهش…………………………………………………………………………………10بعد
نظري……………………………………………………………………………………………………………10بعد
عملي…………………………………………………………………………………………………………..111ـ 3ـ اهداف و سئوالات پژوهش………………………………………………………………………………..12هدف
كلي………………………………………………………………………………………………………….12اهداف اختصاصي…………………………………………………………………………………………………13سئوالات پژوهش…………………………………………………………………………………………………131ـ 4ـ تعريف متغيرها و اصطلاحات…………………………………………………………………………….13فصل
دوم: پيشينه
تحقيق…………………………………………………………………………………………….16مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………172ـ 1ـ پيش دبستاني و تاريخچه آن در جهان و ايران………………………………………………………172ـ
2ـ مهارت
اجتماعي………………………………………………………………………………………………23همكاري……………………………………………………………………………………………………………26 خويشتنداري……………………………………………………………………………………………………29
قاطعيت……………………………………………………………………………………………………………30مسئووليتپذيري………………………………………………………………………………………………….332ـ3ـ يافتههاي پژوهشي در زمينه پيش دبستاني……………………………………………………………..36فصل سوم: روش تحقيق ……………………………………………………………………………………………40مقدمه………………………………………………………………………………………………………………413ـ 1ـ طرح تحقيق…………………………………………………………………………………………………413ـ
2ـ جامعه
آماري…………………………………………………………………………………………………413ـ
3ـ حجم نمونه
…………………………………………………………………………………………………423ـ
4ـ ابزار
اندازهگيري………………………………………………………………………………………………42مقياس درجهبندي مهارت اجتماعي……………………………………………………………………………..423ـ 5ـ روش اجرا………………………………………………………………………………………………….443ـ 6ـ روشهاي آماري تجزيه و تحليل دادهها……………………………………………………………….44فصل چهارم: تجزيه و تحليل دادهها…………………………………………………………………………..45مقدمه…………………………………………………………………………………………………………….464ـ 1ـ نتايج مربوط به مؤلفههاي مهارت اجتماعي……………………………………………………………464ـ 2ـ يافتههاي استنباطي تحقيق…………………………………………………………………………………50سئوال
اول……………………………………………………………………………………………………………50سئوال
دوم……………………………………………………………………………………………………….51سئوال
سوم……………………………………………………………………………………………………….52سئوال
چهارم…………………………………………………………………………………………………………53فصل پنجم: بحث و نتيجهگيري…………………………………………………………………………………..54مقدمه……………………………………………………………………………………………………………….555ـ 1ـ خلاصهاي از هدف تحقيق………………………………………………………………………………555ـ 2ـ نتايج توصيفي تحقيق……………………………………………………………………………………..56سوال
اول…………………………………………………………………………………………………………….56سوال
دوم…………………………………………………………………………………………………………..57سوال
سوم…………………………………………………………………………………………………………58سوال
چهارم………………………………………………………………………………………………………..59نتيجهگيري كلي…………………………………………………………………………………………………605ـ 3ـ محدوديتهاي پژوهش……………………………………………………………………………………..605ـ 4ـ پيشنهادها…………………………………………………………………………………………………61منابع……………………………………………………………………………………………………………..62پیوست…………………………………………………………………………………………………………65ظمیمه……………………………………………………………………………………………………………..96 مقدمهسرمايهگذاري
براي تربيت صحيح كودكان يك جامعه، در واقع سرمايهگذاري بنيادين اقتصادي،
اجتماعي، اخلاقي و فرهنگي در جامعه است. شناختن نيازهاي واقعي و طبيعي
كودكان و ارضاي صحيح آنها ميتواند آنها را به سوي يك زندگي سالم و لذت بخش
متكي به خويشتن و بهره مند از استقلال منطقي، علمي و عملي راهنمايي كند.براي
تحقق اين امر آموزش و پرورش وظيفهاي خطير و مهم بر عهده دارد. زيرا علاوه
بر رشد فكري دانشآموزان بايد زمينههاي رشد و تربيت فردي و اجتماعي آنان
را نيز فراهم سازد. به همين خاطر بايد در صدد تنظيم و اجراي برنامههايي
جهت رشد و تربيت اجتماعي در دانشآموزان باشد. (عباسي، 1375).يكي
از ميزانهاي مهم در انتخاب مطالب درسي، سازمان دادن به اين مطالب، تعيين
هدفهاي تربيتي و اتخاذ روشهاي مناسب در تدريس، جنبه رشد اجتماعي [3] شاگردان است. (شريعتمداري، 1379).انسان
اصالتاً موجودي اجتماعي است و جنبه اجتماعي رشد كودك پايه و اساس زندگي
انساني را تشكيل ميدهد. لازمه زندگي اجتماعي، آمادگي رواني، برخورداري از
مهارتهاي اجتماعي، اعتماد به نفس و قدرت سازگاري اجتماعي است.پس بدون ترديد از نظر اجتماع مهمترين بعد شخصيت افراد، بعد اجتماعي شخصيت ايشان است. (افروز،1381).از
جمله عوامل اجتماعي شدن كودكان، كودكستان و پيش دبستاني است. محيط
كودكستان در واقع اولين برخورد با گروه همسالان را براي كودك فراهم
مينمايد. كودك بايد در كودكستان روشي را پيش گيرد كه با رفتار او در
خانواده متفاوت است. در واقع برنامهها و فعاليتهاي خاص كودكان براي
دستيابي به اهداف مختلفي نظير توسعه مهارتهاي اجتماعي كودكان در مراكز پيش
دبستاني با استفاده از فعاليتهايي مانند پرورش حس مسووليت پذيري، تقويت
انديشه، رعايت حقوق خود و ديگران. آمادگي و توانايي در توجه به مالكيت و
تملك اشياء مربوط به ديگران، آشنايي با قوانين و مقررات خانه، مدرسه، محله و
جامعه، ايجاد علاقه به بازي و فعاليتهاي گروهي، زمينه رشد مهارتهاي
اجتماعي و سازگاري اجتماعي را فراهم ميكند. (نقدي،1380).با
توجه به اينكه تحقيقات گستردهاي كه تاثير پيش دبستاني را بر رشد اجتماعي
كودكان بسنجد به حد كافي صورت پذيرفته است،و همچنين پژوهشهاي انجام شده در
اين زمينه اغلب در كشورهاي ديگر و با فرهنگي متفاوت از فرهنگ كشور ما صورت
گرفته، ضرورت انجام اين تحقيق مشخص ميشود.و……………
پرداخت و دانلود
برچسب ها:
رشد مهارت هاي اجتماعي رشد دانشآموزان پايه اول ابتدايي تجربه دانشآموزان پيش دبستاني بدون تجربه تجربه پيش دبستاني دانشآموزان پيش دبستاني پيش دبستاني دانلود تحقیق دانلود رایگان تحقیق دانلود تحقیق آماده دانلود تحقیق