پرسشنامه تولید ناب

پرسشنامه تولید ناب

پرسشنامه تولید ناب
دانلود پرسشنامه تولید ناب
پرسشنامه استاندارد تولید ناب
دانلود پرسشنامه استاندارد تولید ناب
پرسشنامه تولید ناب در شرکت های تولیدی
دانلود پرسشنامه تولید ناب در شرکت های تولیدی
پرسشنامه رابطه بین تولید ناب و عملکرد بازرگانی شرکت ها

رفتن به سایت اصلی

دانلود پرسشنامه پایان نامه  رشته مدیریت بازرگانی 

پرسشنامه تولید ناب در شرکتهای تولیدی

 

 

 

 

چکیده 

تحقیق حاضر در پی بررسی رابطه بین تولید ناب و عملکرد بازرگانی شرکت های تولیدی استان گیلان است تا از این طریق امکان کمک به بخش تولید کشور و استان در راستای تدوین استراتژی های مناسب در جهت بهبود عملکرد به ویژه در حوزه بازرگانی با نظر به اصول تولید ناب را فراهم نماید. تحقیق حاضر از نظر اجرا از نوع توصیفی شاخه همبستگی است. همچنین جامعه آماری، کلیه شرکت های تولیدی استان گیلان (با بیش از 20 پرسنل) می باشد که بر اساس آمارها در حدود 340 مورد برآورد گردیدند، جهت برآورد میزان حجم نمونه، از جدول مورگان و کرجسی استفاده شد، که بر این اساس حجم جامعه نمونه 181 شرکت محاسبه گردید.

 

 ابزار سنجش و اندازه گیری در تحقیق حاضر پرسشنامه بوده و جهت بررسی پایایی پرسشنامه از آزمون آلفای کرونباخ استفاده شد. ضمن آن که روایی پرسشنامه نیز از طریق مشورت با اساتید و صاحب نظران مورد ارزیابی قرار گرفت. جهت توصیف متغیرهای تحقیق از شاخص های توصیفی نظیر فراوانی، درصد، میانگین، میانگین وزنی، انحراف معیار، واریانس و برای اثبات یا رد فرضیه ها از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون تک متغیره استفاده شد. نتایج تحقیق حاکی از آن بود که بین میزان اجرای تولید ناب و عملکرد بازرگانی شرکت های تولیدی استان گیلان رابطه مثبت معنادار است. ضمن آن که رابطه بین ابعاد تولید ناب در بخش های بهبود مستمر، میزان نواقص، تولید بهنگام، تیم های چند وظیفه ای، عدم تمرکز، یکپارچگی وظایف و سامانه های اطلاعاتی عمودی با عملکرد بازرگانی شرکت های تولید استان گیلان نیز مثبت معنادار است. هم چنین بین ابعاد حذف اتلاف و سامانه تولید کششی تولید ناب با عملکرد بازرگانی شرکت های تولید استان گیلان رابطه مثبتی وجود ندارد.

 

 

 

کلید واژگان:

تولید ناب

عملکرد بازرگانی

حذف اتلاف

بهبود مستمر

میزان نواقص

تولید بهنگام

عدم تمرکز

یکپارچگی وظایف

تیم های چند  وظیفه ای

سامانه های اطلاعاتی عمودی

 

 

روش­ها و ابزار جمع آوری داده­ها و اطلاعات

یكی از مهم­ترین بخش­های اجرایی در این تحقیق، به جمع آوری داده ها از روش میدانی مربوط می شود. برای این منظور از پرسشنامه محقق ساخته ­ای استفاده شد كه جزئیات آن در  بحث بعدی آمده است. پرسشنامه به عنوان یکی از متداول ترین ابزار های جمع آوری اطلاعات در تحقیقات پیمایشی است و عبارت­است از مجموعه­ای از پرسش­های هدف­دار که با بهره گیری از مقیاس­های گوناگون ، دیدگاه و بینش یک فرد پاسخگو را مورد سنجش قرار می دهد.

برای طراحی سؤالات پرسشنامه از طیف پنج گزینه­ای لیکرت استفاده گردیده که یکی از رایج­ترین مقیاس­های اندازه­گیری به شمار می­رود. شکل کلی و امتیازبندی این طیف به صورت ذیل است:

جدول  3-1) شیوه امتیازدهی طیف لیکرت

 

بسیار زیاد

زیاد

متوسط

کم

بسیار کم

امتیازبندی:

5

4

3

2

1

 

3-6) روایی[1] و پایایی[2] پرسشنامه

روایی و پایایی از موضوعات مهم برای ابزار اندازه­گیری است. با توجه به اینکه ابزار جمع­آوری داده­ها در این تحقیق، پرسشنامه است به شرح این دو مفهوم در رابطه با آن پرداخته می­شود.

3-6-1) روایی پرسشنامه به این سوال پاسخ می دهد كه ابزار اندازه­گیری تا چه حد ویژگی مورد نظر محقق را می­سنجد. یعنی هنگامی كه به امید مطالعه یك مفهوم، مجموعه ای از پرسش ها (یا یك ابزار اندازه گیری دیگر) را مطرح می­کنند، چگونه می­توانند اطمینان یابند كه واقعا به اندازه گیری همان مفهوم مورد نظر پرداخته­اند یا چیز دیگری را سنجیده­اند. باید توجه داشت كه بدون آگاهی از روایی ابزار اندازه­گیری،     نمی توان به دقت و درستی داده های حاصل از آن، اطمینان یافت (سكاران، 1388، 223). موضوع روایی از آن جهت اهمیت دارد كه اندازه گیری­های نامناسب و ناكافی می تواند هر تحقیق علمی را بی ارزش و ناروا سازد. همان طور كه گفته شد در واقع روایی با این سوال در ارتباط است كه آیا همان چیزی را كه در نظر گرفته­اید، اندازه گیری می­شود؟ (خاكی، 1387، ص 244) روایی پرسشنامه این تحقیق از روش روایی محتوا به طریق استفاده از نظر صاحب­نظران، سنجش شده است.

3-6-2) پایایی پرسشنامه این امر سرو كار دارد كه ابزار اندازه گیری در شرایط یكسان، تا چه اندازه نتایج یكسانی به دست می دهد. معمولا دامنه ضریب اعتبار از صفر (0= عدم ارتباط) تا یك (+1= ارتباط كامل) می باشد. روش های مختلفی برای اندازه گیری ضریب اعتبار ابزار اندازه گیری به كار برده می شود  از آن جمله می توان به روش كودریچاردسون[3] و ضریب آلفای كرونباخ[4] اشاره كرد (سكاران، 1388، ص 227).

در تحقیق حاضر به منظور تعیین پایایی پرسشنامه با تاكید بر همسانی درونی سوالات از طریق ضریب آلفای كرونباخ عمل شده كه با استفاده از نرم افزار SPSS برای مجموعه سوالات مربوط به هر متغیر اقدام گردید. برای محاسبه ضریب آلفای كرونباخ ابتدا باید واریانس نمره­های زیر مجموعه سوال ها و واریانس كل را محاسبه كرد (سرمد و دیگران، 1388، ص84). برای محاسبه ضریب آلفای كرونباخ پرسشنامه به تعداد 30  نفر از افراد جامعه آماری داده شده است و ضریب آلفای کرونباخ به طریق زیر محاسبه می­شود:                               

 

 

 

که در آن:                                                                                                       

                                                                                         تعداد سوال­های پرسشنامه = n                                                                                                 واریانس زیر سوالات  پرسشنامه =s                                                                                             واریانس کل سوالات پرسشنامه =S

ضریب آلفای کرونباخ گزارش شده برای متغیرهای تحقیق به شرح زیر است که نشان دهنده معنی دار بودن و در نتیجه پایایی ابزار پرسشنامه در این تحقیق است.

 

[1] – Validity

[2] – Reliability

[3] – Kuder- Richardson Method

[4] – Coeficiente alfa de Cronbach

 

دانلود پاورپوينت نور

دانلود پاورپوينت نور پاورپوينت نور دانلود پاورپوینت نور و ویژگی های آن دانلود پاورپوينت در مورد نور رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت نور در قالب 39 سلايد جهت رشته فيزيک با فرمت  pptx  به…

دانلود پاورپوینت پی ساختمان

دانلود پاورپوینت پی ساختمان پاورپوینت انواع پی ساختمان پاورپوینت آشنایی با پی ساختمان پاورپوینت ملاحضات در طرح پی ساختمان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت پی ساختمان جهت رشته معماری در 20 اسلاید و با…

پاورپوینت تربیت جنسی کودک و پیشگیری از سوء استفاده جنسی از کودک

پاورپوینت تربیت جنسی کودک و پیشگیری از سوء استفاده جنسی از کودک پاورپوینت درباره تربیت جنسی کودک پاورپوینت پیشگیری از سوء استفاده جنسی از کودک پاورپوینت از سوء استفاده جنسی از کودک پاورپوینت روش تربیت…

دانلود پاورپوینت ازمایش خزش و سختی

دانلود پاورپوینت ازمایش خزش و سختی پاورپوینت انجام ازمایش خزش و سختی پاورپوینت تحلیل ازمایش خزش و سختی پاورپوینت درباره ی ازمایش خزش و سختی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت ازمایش خزش و سختی…

پاورپوینت طبقه بندی هزینه ها

پاورپوینت طبقه بندی هزینه ها پاورپوینت طبقه بندی هزینه ها تحقیق طبقه بندی هزینه ها مقاله طبقه بندی هزینه ها پایان نامه طبقه بندی هزینه ها پروژه طبقه بندی هزینه ها طبقه بندی هزینه ها…

پاورپوینت جزوه تحلیل سازه دو

پاورپوینت جزوه تحلیل سازه دو پاورپوینت در مورد جزوه تحلیل سازه 2 دانلود پاورپوینت جزوه تحلیل سازه 2 پاورپوینت اموزش تحلیل سازه ۲ پاورپوینت تحلیل سازه 2 رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت جزوه تحلیل…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش گروه درمانی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش گروه درمانی فصل دوم پایان نامه گروه درمانی مبانی نظری گروه درمانی پیشینه تحقیق گروه درمانی پیشینه داخلی گروه درمانی پیشینه خارجی گروه درمانی پیشینه پژوهش گروه درمانی پیشینه نظری…

پرسشنامه استاندارد رفتار خرید مصرف کننده محقق ساخته شده

پرسشنامه استاندارد رفتار خرید مصرف کننده محقق ساخته شده پرسشنامه رفتار خرید مصرف کننده دانلود پرسشنامه رفتار خرید مصرف کننده سوالات پرسشنامه رفتار مصرف کننده پرسشنامه استاندارد رفتار مصرف کننده دانلود پرسشنامه رفتار مصرف کننده…

دانلود پاورپوینت نحوه شبکه بندی plcتوسط پروفیباس

دانلود پاورپوینت نحوه شبکه بندی plcتوسط پروفیباس پاورپوینت آموزش plc پاورپوینت درباره plc پاورپوینت در مورد plc پاورپوینت در مورد نحوه شبکه بندی plc رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت نحوه شبکه بندی plcتوسط پروفیباس…

پروپوزال ارزیابی تاثیر فناوری اطلاعات بر میزان مشارکت سازمان در فرآیند تصمیم گیری از دیدگاه کارکنان

پروپوزال ارزیابی تاثیر فناوری اطلاعات بر میزان مشارکت سازمان در فرآیند تصمیم گیری از دیدگاه کارکنان پروپوزال تصمیم‌گیری مشاركتی پروپوزال فناوری اطلاعات پروپوزال مدیریت مشارکتی پروپوزال تاثیر فناوری اطلاعات بر میزان مشارکت سازمان تاثیر فناوری…